Informácie k dodávkam digitálneho vybavenia

Dodávka IT techniky pre školy v rámci programu DigiEDU je logisticky mimoriadne náročná. Kľúčovým faktorom úspešnej realizácie je nielen detailne pripravený harmonogram, ale aj vytvorenie alternatívnych scenárov pre prípadné zlyhanie niektorého detailu a v neposlednom rade aj dôsledná komunikačná schéma so školami a následná technická podpora.

Aby bol priebeh realizácie a prevzatia IT techniky pre školu čo najjednoduchší, sú školám niekoľko dní vopred zasielané detailné informácie o zásielke. Obsahom informačného mailu, ktorý je adresný pre každú školu, je okrem potvrdenia adresy a kontaktných osôb aj presný zoznam distribuovanej techniky. Vďaka tomu sa škola vie vopred pripraviť na veľkosť zásielky, keďže v mnohých prípadoch ide o desiatky IT zariadení, čo v praxi predstavuje niekoľko m3 tovaru. Súčasťou mailovej komunikácie sú aj základné pokyny na prevzatie zásielky a potvrdenie preberacích protokolov. Paralelne s mailovou komunikáciou sú kontaktovaní aj riaditelia škôl, prípadne osoby poverené na prevzatie, aby si potvrdili termín doručenia a zodpovedali otázky ohľadne doručenia techniky a ďalšieho spracovania.

V deň doručenia sú spolu so zásielkou distribuované preberacie protokoly, ku ktorým je pripojený prehľadný „informačný list. Ten obsahuje základné informácie o škole, prehľadnú sumarizáciu obsahu zásielky, stručný a vizuálne intuitívny popis prevzatia zásielky vrátane jej kontroly a potvrdenia preberacích protokolov. „informačný list obsahuje aj kontakt na zodpovednú osobu dodávateľa, aby v prípade potreby mohla škola online konzultovať prevzatie zásielky.

Nasledujúci deň po doručení dochádza opäť proaktívne ku kontaktovaniu školy a preveruje sa úspešnosť dodávky. Počas celej realizácie projektu majú školy k dispozícii jednotnú kontaktnú adresu, cez ktorú môžu komunikovať. Všetky dopyty zo škôl sú spracovávané v centrálnom ServiceDesk-u dodávateľa.

Dodávka IT techniky obsahuje aj „Základný balík inkluzívneho vybavenia pre všetky školy vychádzajúci z dokumentu „Metodika k špeciálnym učebným a kompenzačným pomôckam a k úprave školského prostredia a z dokumentu WHO „Priority Assistive Products List. V kontexte odporúčaní WHO je cieľom dodať elementárnu asistenčnú technológiu dostupnú pre všetky regióny Slovenska bez rozdielu ekonomickej a sociálnej úrovne regiónu.

Súčasťou dodania digitálneho vybavenia nie sú inštalačné práce.

Na zabezpečenie sprevádzkovania vybavenia je k dispozícii nasledujúca sada videí:

IT technika

Základný balík inkluzívneho digitálneho vybavenia

Informácie k licenciám MS 365 A3

MŠVaM obstaralo licencie Microsoft 365 A3 pre všetky školy. Súčasťou tejto aplikácie je aj balík služieb Office. Každá škola ich môže začať hneď používať. V rámci projektu sa MŠVaM rozhodlo zabezpečiť aj služby spojené s nasadením týchto licencií pre školy, ktoré o to budú mať záujem. Škola si podľa svojej aktuálnej situácie môže vybrať z týchto spôsobov podpory: