Dodávka IT techniky pre školy v rámci programu DigiEDU je logisticky mimoriadne náročná. Kľúčovým faktorom úspešnej realizácie je nielen detailne pripravený harmonogram, ale aj vytvorenie alternatívnych scenárov pre prípadné zlyhanie niektorého detailu a v neposlednom rade aj dôsledná komunikačná schéma so školami a následná technická podpora.
Aby bol priebeh realizácie a prevzatia IT techniky pre školu čo najjednoduchší, sú školám niekoľko dní vopred zasielané detailné informácie o zásielke. Obsahom informačného mailu, ktorý je adresný pre každú školu, je okrem potvrdenia adresy a kontaktných osôb aj presný zoznam distribuovanej techniky. Vďaka tomu sa škola vie vopred pripraviť na veľkosť zásielky, keďže v mnohých prípadoch ide o desiatky IT zariadení, čo v praxi predstavuje niekoľko m3 tovaru. Súčasťou mailovej komunikácie sú aj základné pokyny na prevzatie zásielky a potvrdenie preberacích protokolov. Paralelne s mailovou komunikáciou sú kontaktovaní aj riaditelia škôl, prípadne osoby poverené na prevzatie, aby si potvrdili termín doručenia a zodpovedali otázky ohľadne doručenia techniky a ďalšieho spracovania.
V deň doručenia sú spolu so zásielkou distribuované preberacie protokoly, ku ktorým je pripojený prehľadný „informačný list. Ten obsahuje základné informácie o škole, prehľadnú sumarizáciu obsahu zásielky, stručný a vizuálne intuitívny popis prevzatia zásielky vrátane jej kontroly a potvrdenia preberacích protokolov. „informačný list obsahuje aj kontakt na zodpovednú osobu dodávateľa, aby v prípade potreby mohla škola online konzultovať prevzatie zásielky.
Nasledujúci deň po doručení dochádza opäť proaktívne ku kontaktovaniu školy a preveruje sa úspešnosť dodávky. Počas celej realizácie projektu majú školy k dispozícii jednotnú kontaktnú adresu, cez ktorú môžu komunikovať. Všetky dopyty zo škôl sú spracovávané v centrálnom ServiceDesk-u dodávateľa.
Dodávka IT techniky obsahuje aj „Základný balík inkluzívneho vybavenia pre všetky školy vychádzajúci z dokumentu „Metodika k špeciálnym učebným a kompenzačným pomôckam a k úprave školského prostredia a z dokumentu WHO „Priority Assistive Products List. V kontexte odporúčaní WHO je cieľom dodať elementárnu asistenčnú technológiu dostupnú pre všetky regióny Slovenska bez rozdielu ekonomickej a sociálnej úrovne regiónu.
Súčasťou dodania digitálneho vybavenia nie sú inštalačné práce.
MŠVaM obstaralo licencie Microsoft 365 A3 pre všetky školy. Súčasťou tejto aplikácie je aj balík služieb Office. Každá škola ich môže začať hneď používať. V rámci projektu sa MŠVaM rozhodlo zabezpečiť aj služby spojené s nasadením týchto licencií pre školy, ktoré o to budú mať záujem. Škola si podľa svojej aktuálnej situácie môže vybrať z týchto spôsobov podpory: